diumenge, 19 de març de 2017

ALGUNES FEINETES DEL PROJECTE

Al llarg del primer trimestre hem estat treballant tot el que estava relacionat amb el tema de l'aigua: com es fa el gel, els estats de l'aigua, les fases del cicle de l'aigua, els usos que podem fer de l'aigua,....
Tot ho hem treballat a partir de diferents activitats, algunes amb el material que duien els infants, altres mirant videos a internet, a través de fitxes dissenyades per la tutora,....
Tot això, més endavant, ho podreu veure, a part de a les entrades al bloc, al dossier del projecte.

AQUÍ TENIU ALS INFANTS FENT UNA FEINETA DE LA SEQÜÈNCIA TEMPORAL DEL CICLE DEL AIGUA:

 

 

 

 

  


AQUÍ ELS INFANTS ESTAN OBSERVANT EL PATI BANYAT DESPRÉS D'UN DIA DE PLUJA, MIRAM QUÈ HA PASSAT, I QUÈ PASSARÀ DESPRÉS QUAN DEIXI DE PLOURE I SURTI EL SOL. ELS INFANTS POSEN EN PRÀCTICA ELS SEUS CONEIXEMENTS JA APRESOS SOBRE EL TEMA, I EM DIUEN LES FASES DEL CICLE DE L'AIGUA, EN QUIN ESTAT ESTÀ ARA L'AIGUA, EN QUIN ESTARÀ DESPRÉS,..... 
EL QUE PRETENIA ERA QUE ELS INFANTS A PART DE VEURE EL VIDEO D'EN JORDI, O DE FER UNA FEINETA EN PAPER, O DE FER UN EXPERIMENT,...,TAMBÉ HO VEGESSIN DE MANERA REAL I PALPABLE:

 

 

Al dia segúent de veure el pati banyat sortim al pati a observar.
Mestra:Què ha passat amb l'aigua que havia?
Ariadna: se ha evaporado
Mestra: sí, l'aigua que estava en terra s'ha evaporat, i ha pujat cap al cel
Gabriela: a las nubes
Paula: sí, sube el agua a las nubes sy se convierte en vapor, se está evaporando
Mestra: quan els núvols ja estan molt plens i pesan molt, i les gotes ja són molt grosses,...plou
Jordi: y vuelve el agua a su sitio


 

AQUÍ ESTEIM MIRANT UN VIDEO DEL CICLE DE L'AIGUA, DE LES SEVES FASES, A LA PISSARRA DIGITAL DE LA CLASSE DELS CARAMELS, PERQUÈ EL NOSTRE ORDINADOR ENCARA NO FUNCIONAVA:

 

 

 


A una altra feina vàrem escriure els estats de l'aigua després d'haver observat i fet, durant diversos dies, diferents activitats.
Per això primer de tot mantenim una conversa (10/11/2016):

Mestra: l'aigua la podem trobar de diferents maneres, per exemple l'aigua d'una botella com és?, en quin estat està?
Leire: líquida
Gerard P.: quan s'evapora
Iulia: és vapor
Mestra: és un gas, es troba en estat gaseós
Iulia: porqué es blanco
Gerard P.: los trenes echan humo
Mestra: i falta un altre estat de l'aigua, una altra manera de trobar-la, qui sap quin?
(no contesten)
Mestra: podem agafar un líquid?
Iulia: no, se derrama
Mestra: podem agafar un gas o el vapor?
Elena: no, se escapa
Iulia: no lo vemos
Mestra: hi ha alguna manera d'agafar l'aigua?
Gerard P.: con un cubo
Mestra: però amb la mà?
Paula: cuando está fría
Mestra: si jo agafo l'aigua de la gelera que està freda, puc agafar-la amb la mà?
Iulia: no, està freda
Elena: hielo
Iulia: no, se derrite
Mestra: però puc agafar el gel amb les mans?
Tots: sííííí
Mestra: o sigui que quan l'aigua està en estat sòlid sí que la podem agafar.
Després vàrem fer una feineta



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada