ELS RACONS


SÓN UNS ESPAIS DELIMITATS DE LA CLASSE, ON ELS INFANTS, DE FORMA INDIVIDUAL O EN PETITS GRUPS, REALITZEN SIMULTÀNIAMENT DIFERENTS ACTIVITATS D'APRENENTATGE.
EL PLANTEJAMENT DEL TREBALL PER RACONS RESPON A LA NECESSITAT D'ESTABLIR ESTRATÈGIES ORGANITZATIVES PER TAL DE DONAR RESPOSTA A LES DIFERÈNCIES, INTERESSOS I RITMES D'APRENENTATGE DE CADA INFANT.

ELS RACONS:
 
1. LA TRIA              2. JUGAR          3. LA REPRESENATACIÓ
 
LA TRIA: ELS INFANTS TRIEN EL RACÓ QUE VOLEN VISITAR DE MANERA LLIURE, TENINT EN COMPTE AQUELLS QUE JA HAN VISITAT PER TAL DE NO TRIAR SEMPRE EL MATEIX ESPAI DE JOC, I A UNA GRAELLA, D'UNA MANERA MOLT VISUAL, S'ENREGISTRA LA SEVA OPCIÓ, DE MANERA QUE SÓN CONSCIENTS DELS RACONS QUE HAN VISITAT I DE QUINS ELS FALTEN PER ANAR-HI.
 
EL NÚMERO D'INFANTS QUE JUGUEN A UN MATEIX RACÓ DEPENDRÀ DEL RACÓ, PERÒ AMB UN MÀXIM DE 5.
 
MITJANÇANT LA TRIA ELS INFANTS APRENEN A ORGANITZAR-SE, A SABER A ON VOLEN ANAR A JUGAR I ELS MITJANS PER ACONSEGUIR-HO.
 
HI HA DIFERENTS RACONS A ON ELS INFANTS JUGUEN, COMPARTEIXEN, APRENEN. CADA VEGADA ES MOSTREN MÉS AUTÒNOMS A L'HORA DE JUGAR, DE COMPARTIR I DE RECOLLIR. ARA MATEIX TENIM:
  •  EL RACÓ DE LA CASETA,
  •  DE PLÀSTICA,
  •  DE CONSTRUCCIONS,
  •  DE JOCS COMPARTITS,
  •  DE LECTOESCRIPTURA,
  •  DE CONTES,
  •  EL RACÓ SENSORIAL, A ON ES MESCLEN AMB INFANTS DE LA CLASSE DE 3 A,
  •  I EL RACÓ DE L'ORDINADOR, QUE ENCARA NO L'HEM POSAT EN MARXA
  • TAMBÉ ALTRES RACONS QUE PODEN SORGIR D'UN CENTRE D'INTERÉS, D'UN PROJECTE, DELS ESDEVENIMENTS,.... AQUESTOS NORMALMENT NO SÓN PERMANETS, SINÓ QUE DURAN UN TEMPS DETERMINAT.
 
JUGAR: A CADA RACÓ ELS INFANTS TROBEN DIFERENTS TIPUS DE MATERIALS QUE POSSIBILITEN DIFERENTS TIPUS DE JOCS I/O ACTIVITATS.
 
EL JOC ES COMPARTIT AMB UN GRUP PETIT DE COMPANYS/ES, MÀXIM 5, AIXÒ FACILITA MILLOR RELACIÓ I INTERACCIÓ ENTRE ELLS, I POSSIBILITA UNA MILLOR ACCESIBILITAT ALS JOCS I MATERIALS QUE S'OFERTEN A CADA RACÓ.
 
A LA NOSTRA CLASSE JUGAM PER RACONS ELS DIMARTS I ELS DIJOUS.
 
PER PODER JUGAR A RACONS ENS FAN FALTA UNES NORMES QUE REGULEN EL SEU BON ÚS I MILLOR FUNCIONAMENT. A L'ASSEMBLEA. EN XERRAM I LES POSAM ENTRE TOTS. LA IMPORTÀNCIA DE CONSENSUAR LES NORMES I ELS LÍMITS AJUDA ALS INFANTS A SER CONSCIENTS DE QUÈ HAN DE FER I COM.
CADA AULA CONSENSUARÀ LES SEVES NORMES AMB ELS INFANTS:
 
IULIA: JUGAR BÉ
GABRIELA: NO SE PEGA
BASIM: NO SE EMPUJA
IULIA: QUEDAR-SE AL RACÓ, NO SE POT CANVIAR,...
 
L'ADULT ÉS OBSERVADOR, OFEREIX SEGURETAT I CONFIANÇA, A MÉS DE DONAR AJUDA QUAN HO NECESSITEN EN EL DESENVOLUPAMENT DEL JOC, PREPARA EL MATERIAL,ETC
 
 
LA REPRESENTACIÓ: UNA VEGADA S'ACABA EL TEMPS DE JOC, QUE SOL SER AL VOLTANT DE 45 MINUTS, ELS INFANTS RECULLEN EL MATERIAL I ENS RETROBAM A L'ESTORA. ÉS L'HORA DE COMPARTIR EL QUE HEM FET A CADA RACÓ, TOTHOM CONTA QUÈ HA FET AL RACÓ, AMB QUIN MATERIAL HA JUGAT, AMB QUINS COMPANYS/ES HA ESTAT,... ELS MÉS PETITS ENCARA NO FAN UNA REPRESENTACIÓ DAMUNT PAPER, SINÓ NOMÉS DE MANERA ORAL.
POTSER EN EL SEGON O TERCER TRIMESTRE INTRODUIREM LA FEINETA PER FER LA REPRESENTACIÓ D'UNA MANERA VISUAL, I DEIXAR CONSTÀNCIA D'ALLÒ QUE HAN FET EN EL TEMPS DE JOC. S'INTENTARÀ QUE ELS COMPANYS DEL MATEIX RACÓ ES SEGUIN JUNTS PER PODER COMPARTIR EL QUE HAN FET I REPRESENTAR-HO DAMUNT EL PAPER.

Comentaris

Entrades populars