LECTURA COMPARTIDA
Continuam amb el tema de Carnestoltes a través d'una altra dinàmica de treball cooperatiu: "la lectura compartida". Recordeu que vàrem fer una pluja d'idees amb l'activitat de la teranyina, però hi havia coses que no sortiren i d'altres que no les tenien clares, així que anam a mirar un conte sobre el tema, i la història de Carnestoltes.

EL CONTE DAMUNT EL QUE ANAM A TREBALLAR ÉS AQUEST, I LES SEVES IMATGES EN DIN A3:


 

El primer que feim és seure a les taules per equips cooperatius (recordeu que ja els vàrem fer). Després explico als infants què faran: cada equip tindrà dos fulls A3, que són les pàgines del conte, és a dir, tot el conte estarà fotocopiat i cada equip tindrà una part del conte(la que li toqui) fent una lectura de les imatges, i una interpretació d'alló que veuen(crearan la seva història), compartiran idees, i s'hauran de posar d'acord en allò que diran a la resta de companys/es.
Quan tots els infants hagin contant la seva part del conte, jo faré una lectura real del conte, a veure si el que deien els infants s'aproxima a alló que passava de veras.

Una vegada he explicat tot el procés, jo em quedaré amb tres equips a la classe i na Mati sortirà al passadís a treballar amb altres tres equips, així no hi haurà tan de renou a l'aula i no es mesclaran les aportacions d'uns i d'uns altres. 
Tenen uns deu minutets per observar bé les seves làmines i fer una interpretació d'alló que pensen que està passant, les mestres apuntarem a un paper el que ens diuen els infants.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Després ens trobam tots a l'estora i, aquí, cada equip conta la seva interpretació de les imatges de la part que li ha tocat del conte, per tal de tenir una història completa

AQUESTES SÓN LES INTERPRETACIONS QUE HAN FET ELS INFANTS DE CADA EQUIP SOBRE LES IMATGES QUE ELS HAN TOCAT:

EQUIP COOPERATIU: "ELS TRENS"
Miram la portada i els deman de què pot anar aquest conte:
Diuen: podria anar de Carnestoltes
Gabriela: veo una nena que está brincando, riendo, y con una máscara
Gerard T.: un nene que està contento
Amaya: la nena está saltando
Gabriela: y señala una targeta


 

 

EQUIP COOPERATIU:" FAMILIA MUÑECAS"
Anna: están bailando
Gerard P.: porque se acerca Carnestoltes
Gerard P.: están pensando para disfrazarse
Jordi: uno de marinero con el gorro
Gerard P.: yo pienso que es de piloto
Alma: y este de mariposa
Gerard P.: y este de bota

EQUIP COOPERATIU:"MUÑECOS"
Amalia: una niña había ido al campo, y después venían perritos
Asier: hay señores bailando
Amalia: y había un castillo y vinieron muchos niños a bailar
Asier: ese señor mira a los señores bailando y un bebé llorando
Mateo: es un Rey, el Rey Carnestoltes

EQUIP COOPERATIU: "GATUNO"
Paula: Hay gente en un castillo y le dicen adiós a un caballero que ha salido del castillo
Victoria: un niño se aleja de la nube de lluvia y le dice hola! al Rey que está en el castillo


 















EQUIP COOPERATIU: "GATOS"
Annette: parece un muñeco de nieve, y parecía que era Papá Noel, y lo llevaban a ver un espectáculo. Están cantando
Leire: el señor arregla un sombrero de la nena, y ella se quita las pegatinas, los gomets, del zapato

 
 


EQUIP COOPERATIU:"LES FLORS"
Oliver: hay un cumpleaños
Iulia: una fiesta de Carnestoltes, hay confeti
Ariadna: y están todos disfrazados






A CONTINUACIÓ FAIG UNA LECTURA REAL DEL CONTE I COMPARAM AMB EL QUE HAN DIT ELS INFANTS, DE TAL MANERA QUE ENS ADONAM DE QUE A VEGADES LES COSES NO SÓN LES QUE PAREIXEN, PERÒ A LA VEGADA ESCOLTAM LA VEU DE TOTS/ES I TOTES LES INTERPRETACIONS SÓN BONES I VÀLIDES.
HA ESTAT UNA ACTIVITAT MOLT DIVERTIDA, ENTRETINGUDA I PLENA D'IMAGINACIÓ.

 

 

 

 



Comentaris

Entrades populars