FEIM EQUIPS

Fins ara quan hem fet feina per equips, de manera cooperativa, jo posava els infants així com pensava, però a cada feina de treball cooperatiu, canviaven d'infants. He decidit que hi hagi equips definitius de feina, mesclant els infants de forma hetereogènea, perquè tots els equips tinguin els seus membres, un nom, un logotip que identifiqui, per una ràpida organització dels grups,.....
Així començam a explicar la proposta, i els dic que vull 6 equips, i que són 24 alumnes, així doncs, quants de membres ha de tenir cada equip perquè tots els infants estigui a un grup?
Escoltam les propostes i les reflectim a la pissarra, comptam quants falten, quants sobren,.... Al final arribam a la conclusió de que a cada equip hi ha d'haver 4 membres, així sumam 24 que són els infants que ara esteim a la classe.
Mestra: us agrada treballar per equips?
Molts: sí
Mestra: què feis quan treballau per equips?
*ens ajudam
*compartim
*treballam junts
*feim feina
*no molestam
Mestra: per què voleu treballar per equips?
*porque somos un equipo
*porque compartimos las cosas
Mestra: què és el que més us agrada?
*que si no sabemos algo, nos ayudamos
*compartir las cosas

 

 


Després dic als infants que els donc l'oportunitat de posar-se ells/es mateixos per grups, però hi ha dues consignes:
1. hi ha d'haver un nin com a mínim a cada grup, i com a màxim 2,
2. els infants que sempre volen estar junts, jugar junts, seure junts, i que són molt amiguets, no poden estar al mateix equip (el per què?, ho pàrlam i saben molt bé perquè no poden).

 

 


Una vegada ells/es fan els equips, resulta que han fet 7 grups, i jo he d'intervenir per desfer un grup i recol.locar-los a un altre equip. També he hagut de separar algun infant i posar-lo a un altre equip, i a quasi tots els he deixat com s'havien col.locat. Ara falta veure si funcionen bé!!!!.

Una vegada asseguts a les taules per equips, els infants han escrit el seu nom a un paper.

 

 

 


A una altra sessió, els infants havien de cercar un nom pel seu equip, com que no saben escriure encara, feien un dibuix. Cada un feia un dibuix del nom que li agradaria que es digués el seu equip.


 

 

 

I els dibuixos ara els aferram tots a un full DIN-A3. A continuació i amb un gomet de color marró votam quin dibuix ens agrada més, peró hi ha una consigna, i és que no poden votar el propi dibuix.

 

 

 

 

 

 

UPSSSS!!! Ens em trobat amb un problema, resulta que hi ha diferents equips que els seus dibuixos tenen el mateix nombre de vots, hi ha un empat, i hem de desempatar amb una altra votació, aquesta vegada utilitzarem un gomet taronja.

 

 
Després d'aquesta darrera votació ja tenim els noms definitius que tindran cada equip, i l'escrivim entre tots


 


A una altra sessió, feim, entre tots els membres de l'equip, un dibuix conjunt, del logotip que identificarà a cada un dels equips.
Després, quan tothom acaba el dibuix l'aferren a una fitxa, a on quedarà registrat els noms dels membres de cada equip, el nom de l'equip, i, el dibuix (logotip) que els identificarà.

 

 

Aquí teniu el resultat final dels diferents grups. Tots els equips tenen 4 membres, encara que els infants que no estaven aquest dia no apareixen, però en tornar escriuran el seu nom.

 

 

 

Ara ja tenim els grups definitius per fer la feina i les activitats del treball cooperatiu, això no vol dir que a vegades es facin feines mesclant els membres, o que es facin canvis si el grup no funciona, i /o que els canviem quan es consideri necessari.








Comentaris

Entrades populars