MÉS ACTIVITATS RELACIONADES AMB EL PROJECTE


RETOMAM EL PROJECTE

Pel març retomam el nostre projecte de la classe de Frozen. Amb els aconteixements produits en aquestos darrers mesos, el Nadal, la Pau, Carnestoltes, etc., havien deixat de banda el nostre projecte i anam per feina.
A una primera sessió ens posam al dia, recordam què sabem, i cap a on volem anar. Al mapa conceptual que vàrem fer en acabar la primera part del nostre projecte, escrivírem allò que sabíem i allò que volíem aprendre, investigar, descobrir,... Amb aquest recordatori miram que el que ens queda pendent és:
- Pol Nord i Pol Sud
- Animals dels Pols
- Com es fa un iglú? Qui viu en ell?
Idó anam a començar a cercar i a parlar sobre tot això. 



Es realitzaran diferents activitats per donar resposta a les inquietuds dels infants, aquí teniu algunes d'elles, i a l'entrada de la mostra de material també en teniu, perquè a partir de la informació que els infants duien de casa hem treballat molta d'ella i la hem ampliat amb altres activitats o videos d'internet.

ANIMALS DELS POLS

Visualitzam un video dels animals dels diferents Pols, i repassam el que ja sabíem a partir de la feina que va du na Paula.
A mesura que els infants veuen els animals van dient a quin Pol viuen:
Surt el zorro polar
Paula: al Pol Nord
La orca
Paula: la orca es menja als pingüins
Victoria: és de color blanca i negra
Pingüins
Oliver: al Pol Sud
Paula: es fiquen a l'aigua per menjar peixos
Foca
Mestra: a on viu?
Molts: al mar
Mestra: però a la imatge no està a l'aigua
Alguns: poden sortir
Mestra: el video ens diu que menja calamars i Krill
Elena: los peces si salen se mueren
Gerard P.: hi ha també icebers
Ós polar
Gabriela: viu al Pol Nord

A aquest video a part dels animals, del què mengen, etc., descobrim que al Pol Nord se li diu també Àrtic, i al Pol Sud se li diu Antàrtic











A continuació feim una feina a on els infants han de retallar animals i aferrar-los al Pol a on viuen:












VIDEO DE PINGÜINS
A una de les qüestions dels infants, una de les seves demandes era saber més coses dels pingüins. Per això vaig cercar un video a on explicava, de manera molt amena, un poc la vida d'aquestos animals.


 

 

 

Després de mirar el video vàrem realitzar una feineta sobre algunes característiques dels pingüins.

NOM DEL PROJECTE
Ha arribat l'hora de posar-li un nom al nostre projecte, perquè no li podem dir Projecte de Frozen ja que al projecte no parlam de la pel.lícula, encara que sí va ser el punt de partida.
Explico als infants el perquè no es pot dir Frozen, intentam cercar un factor comú a a tot allò del que hem parlat al llarg del projecte, i sorgeixen les primeres portacions:
Gabriela:ANIMALS DEL GEL
Anna: ANIMALS DE L'AIGUA 
Mestra: però no només hem parlat dels animals (recordam de què hem parlat)
Anna: ANIMALS DEL FRED I DE L'AIGUA FREDA
Elena: és molt llarg
Gerard P.: LES COSES QUE ESTAN FREDES
Elena: COSES DE L'ANTÀRTIDA I DE L'ARTIC
Mestra: per guiar-los i ajudar-los treim un factor comú a tots els temes tractats, i en la conversa surt com a factor comú: EL FRED. Miram, com podeu veure a la pisarra, que a partir de la paraula FRED tot està relacionat.
Elena: li podem dir PROJECTE DEL GEL




A una altra sessió posam a la pisarra les opcions que els infants varen dir i feim una votació. Ja tenim nom pel nostre projecte:
PROJECTE DEL GEL






COM ES FA UN IGLÚ?
Miram un vídeo a internet de com es fa un iglú, també decobrim que als esquimals se'ls hi diu INUK, que significa "persona" o "hombre", i als diferents pobles esquimals de l'Àrtic se'l hi diu INUIT, que significa "pueblo". També miram la seva vestimenta, els seus estris,...


















Comentaris

Entrades populars